zdjęcie droga w gorach
Dzisiaj przejdziemy tylko 9 km do Castagno di Andrea. Wędrujemy oznakowanymi szlakami CAI (Club Alpino Italiano) nr 22 do małej osady Spalinea później w lewo nr 24 przez Cafaggio i Casale aż do Castagno.

zdjęcie Castanea sativa
Zbocza gór pokryte lasami kasztanowców o jadalnych owocach (Castanea sativa). Łatwo się domyśleć, że stąd pochodzi nazwa miejscowości "Castagno". Drugą część nazwy "di Andrea" dodano później na cześć urodzonego tutaj w 1421 r. znakomitego malarza epoki wczesnego renesansu Andrea del Castagno

zdjęcie Chiesa di San Martino
Chiesa di San Martino - kościół w Castagno d'Andrea pochodzi z roku 1840. Na probostwie u gościnnego Don Bruno znaleźliśmy nocleg.

zdjęcie fresk Annigoni
W apsydzie fresk namalowany przez Pietro Annigoni.

4 dzień (środa - mercoledi 26.05.2010)

zdjęcie widok castagno
Na porannej mszy św o godzinie 8:00, otrzymaliśmy specjalne błogosławieństwo dla pielgrzymow.

Opuszczamy Castagno d'Andrea 725 m n.p.m. i idziemy 3 km pod gorę szlakiem GEA 16 (czerwono biale znaki) do Fonte del Borbotto 1210 m n.p.m. okolo 1,5 godziny.

zdjęcie drogowskazy
Wszystkie szlaki turystyczne oznakowane sa jednakowo - biało-czerwone lub czerwono-białe paski. Ten mały zielony znaczek pokazuje drogę do Asyżu wytyczoną przez Giordano (www.camminodiassisi.it).
Opuszczamy szlak nr 16 ktory prowadzi na szczyt Monte Falterona i idziemy w kierunku Piancancelli 1485 m n.p.m. 6 km szlakiem nr 8.
Gorę Falterona z której wypływa rzeka Arno wspominał Dante Alighieri w poemacie Boska Komedia
"Środkiem Toskany - rzekłem - fale snowa
Strumyk na stokach zrodzon Falterony;
Nie nasyca go droga stumilowa."

(Czyściec, Pieśń XIV, wers 16)

zdjęcie snieg
Wspinamy się coraz wyżej, robi się coraz chłodniej, przy drodze leżą płaty śniegu.

zdjęcie szalas
Za przełęczą Piancancelli dochodzimy do drogi asfaltowej która prowadzi do Passo della Calla. Po drodze mijamy rifugio Fangacci.

zdjęcie w srodku szalasu
Rifugio to po prostu murowany szałas w którym zawsze można przenocować. Wyposażony w palenisko, stół i ławy.

zdjęcie Ristorante i Faggi
Ristorante na przełęczy Passo della Calla.

zdjęcie piadina
Nieczynne ale dobry człowiek który akurat coś tam remontował poczęstował nas kawą i pyszną piadiną.

zdjęcie kapliczka
Dalej ok 10 km grzbietem gór, szlakiem 00 GEA (Grande Escursione Appenninica).
Na zdjęciu kapliczka Matki Boskiej z ognia - Madonna del fuoco. 50 metrow do najwyższego punktu na calej pielgrzymce Poggio Scali 1520 m n.p.m.

zdjęcie panorama
Ze szczytu Poggio Scali można podobno przy dobrej pogodzie zobaczyć Rimini i Adriatyk

zdjęcie droga w lesie
Na skrzyżowaniu ze szlakiem 68 opuszczamy GEA 00 schodzimy w prawo i gestym bukowym lasem po ok 1,5 km docieramy do Sacro Eremo di Camaldoli.

zdjęcie pustelnia Camaldoli
Pustelnię w Camaldoli założył na poczatku XI wieku św. Romuald. Od nazwy miejscowości Camaldoli przyjęła sie nazwa Kongregacji Kamedulskiej zakonu Benedyktynów. Tutaj w widocznej na zdjęciu klauzurze, zaraz za bramą pierwsza z lewej, przebywał św. Franciszek przez miesiąc kiedy wracał do Asyżu z Egiptu przez Wenecję i Florencję

zdjęcie cela sw. Romualda
Cela św. Romualda

zdjęcie zabytkowa apteka
We wsi Camaldoli do ktorej schodzi się od eremu okolo poł godziny w doł szlakiem nr 68 można przy klasztorze zwiedzić aptekę o prawie tysiącletniej tradycji założoną przez mnichów kamedulskich.

↑  wróć na początek strony  ↑